1 Mart 2012 Perşembe

Ubuntu Andriod cep telefonunu "cep masaüstüne" çeviriyor

Cep telefonunuzu masaüstü bilgisayara çevirmek çok yakın gelecekte hayal olmaktan çıkıyor. Linux işletim sistemi sağlayıcısı Canonical adlı bir firma Ubuntu for Android adlı yeni bir ürün piyasaya sürdü.  Ubuntu for Android cep telefonuna kurulan ve cep telefonu bir bağlantı dokuna kurulana kadar aktive olmayan bir işletim sistemi. Telefon doka bağlandığında ise aktive oluyor ve cep telefonu ekranını büyük ekrana yansıttığı gibi klavye ve fareden de cep telefonuna girdi alabiliyor.

Canonical firmasina göre bu yeni işletim sistemi kullanıcısına tam bir masaüstü deneyimi sunacak - ofis uygulaması, ağ uygulaması, e-posta uygulaması gibi verimli olarak sadece masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarda kullanılabilen uygulamaları masaüstü deneyiminde kullanıcıya sunacak.

Canonical Ubuntu for Android
Ubuntu for Android kurmak için Android 2.3 Gingerbread ve üstü bir telefona ihtiyacınız var. Ayrıca bu işletim sistemi en iyi çift-çekirdekli ARM işlemciler üzerinde çalışıyor. Teknoloji haber sitesi hardwareZone'a göre bu işletim sisteminin kurulu olduğu cep telefonu doka bağlandığında, ekran, klavye ve fare ile telefonun tam bir masaüstü gibi kullanılmasını sağlıyor.

Umarım Microsoft evden işe, işten müşteriye laptop taşımaktan kamburu çıkan bir nesil gözerek yakında windows işletim sistemi kullanan cep telefonları ya da tabletlerde de böyle bir sisteme geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder