19 Şubat 2012 Pazar

Katar Havayolları Istanbul-Singapur arası ucuz uçuş

Katar Havayolları ile ilk defa 2009 yılının sonunda Singapur - İstanbul arasında uçmuştum. O zaman bu havayolunu seçme nedenim İstanbul'da katılmam gereken şirket toplantısından dönmem gereken tarihte ne o zamana kadar sıklıkla kullandığım Singapur Havayollarında ne de ara ara kullandığım Türk Havayollarında yer olmaması idi. Singapur uçak bileti öyle az buz para değil o nedenle iki bilet arası fiyat çok oynayabiliyor. Katar Havayollarında Singapur uçak bileti fiyatı her iki havayolundan da daha ucuzdu. Ama uçuştan ve servisten çok memnun kaldım ve daha sonrasında da ne zaman ekonomik uçak bileti arasam en ucuz Singapur uçak biletini bu firmada bulabildiğimden bu tarihten sonra İstanbul - Singapur arasında düzenli olarak Katar Havayolları ile uçmaya başladım.

Katar Havayolları uluslararası uçuşlarını doğal olarak Katar'ın başkenti Doha'da birleştiriyor. İstanbul - Doha arasında kısa mesafeli uçuşlarda çok kullanılan Airbus 320 gibi tek koridorlu bir uçakla uçuyorsunuz. Bu dört saatlik uçuşun diğer ayağın olan Doha - Singapur arasında ise Boeing 777 300 ER ile uçuyorsunuz. Yani Doha'da uçak değiştirmeniz gerek. Hem de uluslararası uçuşlarda pek adet olmayan bir şekilde : otobüs ile aktarma ile.

Eskiden Singapur Havayolları ile de uçuyordum ama bu firma İstanbul - Singapur uçuşlarını direkte çevirip bilet fiyatını da katlayınca Emirates ya da Katar Havayollarını tercih etmeye başladım. Uçuk fiyatlar nedeniyle şirket ödemezse zaten Türk Havayollarını da kullanmıyorum. Tamam direkt uçuş çok daha rahat, özellikle de benim gibi uçakta uyuyabilenler için ama aradaki fiyat farkı o kadar yüksek ki aradaki 2-3 saatlik aktarmayı göze alabilirsiniz. Örneğin ben en son uçtuğumda tek yöne 550 Singapur Doları ödemiştim. THY ve Singapur  Havayolları bu fiyatın yaklaşık 2 katı idi. Yani 550 Singapur Doları için 3 saat aktarmaya katlandım ama bence değdi. Hem arada uçaktan inip ayakları açmış oldum :)

Katar Havayollarına ait bir Boeing 777-300ER Doha Uluslararası Havalimanında.
Biletin ucuz olması servis kalitesinin kötü olması anlamına gelmiyor tabii ki. Uçaklar gayet rahat ve servis iyi. Uzun uçuşlardaki uçuş eğlence sistemi Oryx hem Singapur Havayollarının hem de Türk Havayollarının İstanbul - Singapur arasındaki uçuşlarından daha iyi. DVD kullanıyor gibi tamamen kontrol sizde, film ve dizi seçimi çok iyi. Ekonomi sınıfı koltuklar rahat. Bilet fiyatları Emirates gibi ucuz. Daha ne olsun.

Bu firma ile Singapur'a giderken tek dikkat etmeniz gereken şey şu: Doha'da uçaktan indikten sonra sizi ve diğer yolcuları gidecekleri yere göre dağıtıyorlar. Yani bindiğiniz otobüsün birden fazla hedefi var. Sizin gideceğiniz terminalde inmeniz önemli. Bunu sağlamak için varış noktanıza göre bir renkte kart veriyorlar ve o renkteki karta göre teminallerden birinde iniyorsunuz. Eğer anonslardan emin değilseniz bir görevliye mutlaka danışın ve bu renkli kartı görünür şekilde tutun ki sizi görüp doğru yerde indirsinler. Gerçi yeni terminal bitinceye kadar geçici birşeyde olabilir bu ama bir yıl önce seyahat ettiğimde dağıtım bu şekilde idi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder