4 Mayıs 2014 Pazar

Avrupa servis standartları ve o iş olmaz cevabı

2010 yılında bir müddet Hollanda'da çalışmam gerekti. Bu dönemde orada uzun süredir yaşayan arkadaşlarımdan aldığım tüyolardan biri de bir işin olup olmayacağını birkaç yere sormam gerektiği. Zira servis elemanları bir şeyi yapmak istemediklerinde o şeyin mümkün olmadığını söyleyip sizden kurtulmaya çalışıyorlar.

Bunun ne anlama geldiğini acı bir tecrübe ile öğrendim. Eylül 2010'da Belçika'nın başkenti Brüksel'de pasaportumu çaldırdım. Aslında komple sırt çantam çalındı ve pasaportum da içinde idi. Aksilik şu ki tam bir hafta sonra da İstanbul'dan Singapur'a uçma planım var. Her ne kadar Belçika Türk Büyükelçiliğinden aldığım beyaz kağıt ile Türkiye'ye sorunsuz dönebiliyor olsam da, aradaki zamanda yeni pasaport çıkarıp da o Singapur Havayolları uçağına yetişmem mümkün değil.

Aklıma ilk gelen bileti erteletmek tabii. Fakat Singapur Havayolları sayfasından bileti nasıl erteleyeceğimi anlayamadığım için Brüksel'den Singapur Havayollarının Amsterdam şubesini aradım. Telefondaki zata durumumu anlattıktan sonra bileti 2 hafta sonraya ertelemek istediğimi söyledim. Cevap kısa ve net : "Bu bileti erteleyemezsiniz Beyefendi". Tamam o zaman ben de bileti iade edeyim ve paramı alayım. Cevap kısa ve net : "Bu bileti iade edemezsiniz Beyefendi." Tüm param yandı o zaman değil mi diye soruyorum cevap yine kısa ve itiraz kabul etmez bir tonda : "Evet, para iadesi yok". Tamam o zaman iptal edelim diyorum elemanın cevabı şu : "Sayfadan yapacaksınız ben yapmam".

Telefonu kapadıktan sonra mecburen Singapur Havayolları sayfasına girip bileti iptal ediyorum. Arkadaşlarımın "o iş olmaz cevabı alıyorsan en az birkaç kişiye daha sor" tavsiyesini tamamen unutarak. İptal esnasında ise vergi ve havaalanı harcı kısmının bana iade edileceğini öğreniyorum. 800 Euro biletin 150 Euro gibi bir kısmını kurtaracağım.

Neyse İstanbul'a döndükten sonra bu alacağım para hesabıma geçmeyince Singapur Havayollarının İstanbul şubesini arıyorum. Telefona cevap veren kişiye durumumu anlatıyorum. Pasaportum çalındı, Singapur'a o tarihte uçmam zor ve bileti iptal ettim. Neden 150 Euro mu ne iade edilmedi. Ben konuşmayı bitirince telefondaki ses şu soruyu soruyor : "Peki beyefendi neden bileti iptal ettiniz, neden ertelemediniz?"

İlk şaşkınlık sonrası Hollanda'daki elemanla yaşadığım diyaloğu anlatıyorum. "Olur mu öyle şey ben bakayım sizin bileti kurtarabilir miyim, sizi sonra arayacağım" deyip kapatıyor İstanbul ofisi çalışanı. 15 dakika sonra da arayarak biletimi kurtardığını söylüyor. Sevinç içinde 50 Euro cezamı ödeyip bir hafta sonrasına bileti aldırıyorum.

İşte bu Avrupa'da "o iş olmaz cevabı alıyorsan en az birkaç kişiye daha sor" tavsiyesini unutmam bana neredeyse 700 Euroya patlayacaktı. Siz siz olun bu tavsiyeye uyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder