17 Aralık 2013 Salı

Dünyanın en materyalist insanları Çinliler, Türkler 3. sırada

Asya'da yaşayanlar Çin'lilerin ne kadar materyalist olduğunu bilir. Hemen herşeyi ve herkesi sahip oldukları, giydikleri ve yeyip-içtikleri ile ölçen Çinliler muhtemelen dünyanın en materyalist insanları.

Uluslararası araştırma şirketi IPSOS'un 20 ülkede yaptığı bir araştırma bunu kanıtlıyor: Çinlilerin yüzde 71'i başarıyı sahip oldukları ile ölçüyor. Bu oran araştırma sıralamasında yer alan tüm diğer ülkelerin açık ara üzerinde. Çinliler aynı zamanda başarı ve çokça paraya, lükse sahip olma konusunda en çok sosyal baskı hisseden insanlar. 

Çinlilerin bu başarı eşittir sahip oldukların mantığını Gucci, LV gibi markalı ürünlere olan obsesif bağımlılıklarında görebilirsiniz. Çinli turistler dünya lüks ve markalı ürün alışverişinin üçte birini yapıyorlar. Sadece 5 yıl önce bu oran yüzde 10 idi. 

Materyalistler listesinde ikinci sırayı ise bu ülkeyi gurular, hint fakirleri ve mistizm diyarı olarak bilen çoğunluğu şaşırtacak bir ülke işgal ediyor: Hindistan. Aslında Hindistan'ı bilenler için şaşıracak bir durum yok. Hindistan'da materyalist oranı yüzde 58.

Çin ve Hindistan'ın dünyanın en materyalist insanları ile dolu olması dünya nüfusunun büyük kısmını materyalist yapıyor. 

Üçüncü sırada ise canım yurdum Türkiye var. Araştırmaya katılan Türkiye vatandaşlarının yüzde 57'si başarıyı sahip oldukları ile tanımlıyor.

Uluslararası ortalama ise yüzde 34. Listeye bakanlar ülkenin gelişmişlik düzeyi ile materyalistliği arasında ters orantı olduğunu farkedecektir. Gelişmekte olan Çin, Hindistan, Brezilya ve Türkiye vatandaşları arasında "başarı eşittir sahip oldukların" görüşünü şiddetle destekleyenlerin oranı oldukça fazla iken Almanya, Amerika ve Kanada gibi gelişmekte olan ülkelerde bu kişiler azınlıkta kalıyor.

Başarımı sahip olduklarım ile ölçerim diyenlerin oranı.
Kaynak : The Atlantic


Listede yurdum insanının kendilerinden daha materyalist algıladıkları batılı ülkeler ise son sıralarda. Amerika'da örneğin bu oran sadece yüzde 22.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder