12 Temmuz 2013 Cuma

Bangkok Tatili - Singapur'dan Bangkok'a

Uzun zamandır Bangkok'a gitme fırsatım olmamıştı. Aslen Avustralya'da yaşayan ve şu an Bangkok'ta çalışan bir arkadaşımı ziyaret bahanesiyle sonunda Bangkok'tayım. Ben Singapur'dan Bangkok'a Jetstar adlı ekonomik havayolu şirketi ile uçtum. Gidiş-dönüş Singapur - Bangkok 211 Amerikan Dolarına geliyor ki fena bir fiyat değil.

Singapur'dan Bangkok'a uçmak için tek ucuz havayolu şirketi de Jetstar Asia değil. Alternatif olarak Singapore Airlines'ın ucuz kardeşleri Scoot ve Tigerair ile Malezya merkezli AirAsia Singapur - Bangkok arasında hesaplı ulaşım sağlıyor. Size tavsiyem Bangkok Suvarnabhumi Havaalanına giden bir uçağa binmeniz. Evet Bangkok'ta 2 adet havalimanı var.

Jetstar Asia Singapur Changi Havalimanı Terminal 1'den kalkıyor. Sorunsuz geçen bir yolculuktan sonra gecikmesiz hatta 10 dakika da erken Bangkok'a iniyoruz. Bangkok Suvarnabhumi Havaalanı bu sefer bana süpriz yaparak kısa bir pasaport kuyruğu sunuyor.

Bir uyarı: Uçakta verilen immigration kartı uçakta doldurun veya dışarda dolduracaksanız yedek bir tane alın. Ben bir kere havaalanında yanlış doldurunca boş bir tane bulmak için 2 saat dolanmıştım!

Bangkok Havalimanından Şehre nasıl gidilir? 
İşte asıl güzel süpriz: Airport Rail Link. Havaalanından şehrin 2 önemli raylı sistemine kadar uzanan bu yeni raylı sistem Bangkok'un korkunç trafiğine ve şarlatan taksi esnafına bulaşmadan otele varmamı sağladı. Airport Rail Link'de 2 tip tiren var. Saat buçuklarda gelen Express ve 10 dakikada bir gelen City Link. City Link her durakta dururken Express direkt Makkasan (MRT Metro için) ya da Phaya Thai (BTS Skytrain için) istasyonlarına gidiyor.

Aşağıdaki resim Bangkok'ta sıklıkla kullanılması gereken toplu taşıma sistemini gösteriyor. Yeşil hat Skytrain, Mavi hat metro ve pembe hat yepyeni Airport City Link.

Bangkok Raylı Toplu Taşıma Sistemi Haritası
Kaynak -top-travel-bangkok.com

Benim otel, ALoft Hotel Bangkok, BTS Skytrain Nana istasyonuna yakın olduğundan şunu yaptım:

  • City Link ile (45 baht) Phaya Thai gittim. 20 dakikada.
  • Burada yürüyerek Skytrain hattına geçtim ve Nana İstasyonuna doğru giden bir trene atladım (30 baht).
  • Nana'da Exit 3'den çıkıp Soi 11'e girdim ve 10 dakika yürüdükten sonra ALoft Hotel'e vardım.

Toplam 70 Baht (2.2 Amerikan Doları) havaalanından Sukhumvit'teki otele! Süper. Toplam 45 dakika süren bu yolculuk Taksi'den daha kısa sürüyor olabilir. Bangkok'un trafiği zaten berbattı bir de şimdi hükümetin popülist ilk araba yardımı sebebiyle son 2 yılda trafiğe net 1 milyon araç katılmış ki şu an muhtemelen hiç çekilecek çile değildir.

Zaten Sukhumvit yöresinin otel açısından bu kadar revaçta olmasının nedeni de Skytrain hattının bu bölgeyi boydan boya katediyor olması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder