9 Ekim 2013 Çarşamba

Kapıda Vize - Visa on Arrival

Kapıda vize uygulamasını (visa on arrival) daha önce çok duymuştum ama hiç kullanma fırsatım olmamıştı. Geçen hafta Singapur'dan iş için Endonezya'ya gitmem gerekince ilk kez kullanma fırsatım oldu.

Endonezya'ya en son 2009 senesinde gitmiştim. O zaman Singapur'daki Endonezya Elçiliğine gidip gerekli dökümanları doldurduktan sonra 2 gün sonra vizemi almıştım. Bu sefer pasaportumu alıp uçağa atladım resmen.

Uçaktan indikten sonra giriş formunu (bunu uçakta veriyorlar) doldurup kuyruğa girdim. Vize 25 USD. Kuyruk olmasa alması 5 saniye sürüyor. Benim yanımda Amerikan doları yoktu o nedenle 35 Singapur Doları bayıldım.

Tabii kapıda vize demek her koşulda girebilmek demek değil. Öncelikla pasaportunuzun en az 6 ay geçerlilik süresinin olması lazım. Bazı ülkeler önceden internetten kayıt ve onay isteyebilir. Bunlar olmazsa gerisin geriye gidersiniz. Ya da havaalanındaki görevliye sağlam bir rüşvet ödemek zorunda kalırsınız. 2007 yılında örneğin Bali'de Dorothy Longhurst adlı şahıs pasaportunda sadece 5 ay 2 hafta geçerlilik kaldığı için 4,000 Amerikan Doları rüşvete zorlanmış (bunun tabii ki adı vergi ya da ceza), vermeyince de kocasıyla beraber gerisin geri Avustralya'ya postalanmıştı.

Endonezya Kapıda Vize Belgesi
Türk vatandaşları umumi pasaport ile şu an şu ülkelere kapıda vize alarak girebiliyor: Bahreyn, Bangladeş, Endonezya, Irak, Kamboçya, Katar, Nepal, Tacikistan, Tayvan, Umman, Azerbaycan, Ermenistan, Burundi, Cibuti, Kenya, Komor, Madagaskar, Mısır (20 yaş altı ve 45 yaş üstüne), Mozambik, Sudan,Tanzanya, Togo, Uganda, Yeşil Burun Adaları, Zambiya ve Tonga.

Yakında Hindistan'da 40 ülkeyle beraber Türkiye'ye kapıda vize uygulaması başlatmayı planlıyormuş. En iyisi vizesiz giriş ama bu da idare eder :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder