14 Ekim 2013 Pazartesi

Bangkok Turu - 1 Günlük Plan

Geçenlerde hem ziyaret hem de ticaret için gittiğim Bangkok'ta tek günlük bir Bangkok turu yapma fırsatım oldu. Her ne kadar ara ara Bangkok'a gelsem de son 4 yıldır genelde iş için geldiğimden böyle bir tur yapıp da Bangkok'un belli başlı turist atraksiyonlarını gezme fırsatım olmamıştı.

Bu turu yapmadan internetten biraz arama yaptım ve en sonunda WikiTravel sitesindeki One Day in Bangkok turunu temel almaya karar verdim. Bangkok'a aşina olduğum için bu turu harfi harfine takip etmedim.

Ben turuma Grand Palace'ı da kattığımdan pantolon ve ayakkabı giydim. Eğer Grand Palace'a şortla ya da omuzlar açık giderseniz orada size içine hergün onlarca kişinin girdiği şalvar ve şallar giydiriyorlar. Siz eğer Grand Palace'a gidecekseniz kendiliğinizden pantolon giyin.

İlk iş otelden Bangkok'un tarihi merkezi olan Rattanakosin Adasına gitmek. Bir çoğu buraya skytrain artı Bangkok nehrinde ekspres bot ya da direk taksi şeklinde ulaşır. Çok az kişi ise şehrin arka kanallarında çalışan hızlı botlardan haberdardır. Bu botlar her ne kadar Grand Palace gibi önemli merkezlere yakın yerlere gitmese de Golden Mount gibi bir tapınağa yakın bir yere gidiyor ki benim için yeterince iyi. Ayrıca klong denilen bu ulaşım da kendi başına bir turist olayı.

İlk iş Sky Train Ratchathewi İstasyonuna gitmek. Ben Aloft Bangkok Sukhumvit 11 Hotel'de kaldığımdan Nana İstasyonundan Ratchathewi İstasyonuna kolayca ulaştım.

Burada Exit 1'den çıktım. Yürüyen merdivenlerden caddeye inince yüz seksen derece dönüp cadde boyu yürüdükten sonra Saeb kanalı üzerinden geçen bir köprüye varıyorsunuz. Burada nehre bakınca sağ tarafta kıyıda küçük bir iskele ve bu iskeleye yaklaşan hızlı tekneler göreceksiniz. Oraya inmek için köprüyü geçince fil kafası heykellerinin ordan merdivenleri kullanıyorsunuz. İskelenin ismi Saphan Hua Chang. Buradan yüzünüz nehre dönük iken sol tarafa doğru giden teknelerden birine atlayın. Fiyat 10 baht. Tekneler kimseyi beklemez o nedenle iskele üzerinde tereddütlenirseniz sizi almadan gider.

Bangkok'un bok kokulu arka kanallarında Klong seyahati
Buradan son durak olan Phan Fa Lilat iskelesine kadar Bangkok'un bok kokulu arka kanallarında hızlı bir tekne turu yapıyorsunuz. Bu son iskele Golden Mount'a yakın. İnince size yanaşan tüm yardım sever insanları (polis olsalar dahi) es geçin yoksa Bangkok turunuza dolandırılarak başlarsınız (bkz. Yeni Başlayanlar için Tayland)!

Solunuzda trafiğin size doğru aktığı küçük bir köprü ve üstünde çok şeritli trafik olan büyük bir köprü göreceksiniz. Büyük köprüden Mahakan Kalesinin yanından geçin. WikiTravel yazısında Wat Ratchanaddaram adlı tapınağa gidin denmiş. Bence Golden Mount çok daha iyi bir atraksiyon. Ben daha önce Golden Mount'a gittiğimden bu hiçbir özelliği olmayan Wat Ratchanaddaram'a gittim. Golden Mount çok daha ünlü ve enteresan bir tapınak.

Golden Mount
WikiTravel yazısı bundan sonra bir taksi ile Wat Pho'ya gidin demiş. Ben bu mesafeyi yürüdüm ve bunu da sırf şu turist gettosu Khaosan Road ne hale gelmiş görmek için yaptım. Siz daha çok yürüyeceğinizden kısa bir taksi yolculuğu ile Grand Palace'a gidin. Grand Palace dedim zira asıl yazı bu tarihi mekanı unutmuş. İşlev olarak bizim Topkapı Sarayına denk bu yapı Bangkok'un en önemli ve görülesi tarihi yeri.

Grand Palace sizi bayağı yürütecek. Grand Palace'dan hemen arkasındaki (ya da güneyindeki diyelim) Wat Pho'ya geçin. Wat Pho dünyanın en büyük "Yatan Buda" (Reclining Buddha) heykelini barındırıyor. Aynı zamanda tapınağın kendi bahçesi de gezip görmeye değer.

Grand Palace
Bu kadar yürüdükten sonra Wat Pho'nun doğu tarafından meşhur bir Tayland masajı okulu var. Burada masaj yaptırın ve enerjinizi yeniden kazanın. Yarım saat - 1 saat yan gelip yatıp masaj ile gevşedikten sonra da Wat Arun'a doğru yola çıkın.

Wat Pho
Wat Arun'un batısındaki kapıdan (Reclining Buddha heykelinin arkasında) çıktıktan sonra ise Than Tien iskelesine doğru levhaları takip edin. Bu iskeleden nehrin karşı yakasına tek yönde 3 bahta tekne kalkar. Buna binin ve Wat Arun tarafına geçin.

Wat Arun'a tırmanıp Grand Palace ve Wat Pho'ya tepeden bakabilirsiniz. Fakat son kat biraz cesaret istiyor ve inmesi çıkmasından zor.

Wat Arun
Wat Arun'dan sonra aynı tekne ile Rattanakosin tarafına geri gelin. Buradan Chao Phraya Express Boat ile geri döneceksiniz. Bir zamanlar bu tekneler oldukça sakin ve güzel bir nehir yolculuğu sunardı ama online kaynaklar ve Bangkok trafiği sağolsun şu aralar Tokyo Metrosu gibi kalabalık. Buradan turuncu bota binmek lazım. Ben ilkine binemedim, ikincisi için ise güneş altında 15-20 dakika bekledim! Eğer çok yorgunsanız buradan geri taksi ile dönemiz gerekebilir ama bu da uzak bir mesafe.

WikiTravel makalesi Orient iskelesinde inip Mandarin Oriental otelinin Bamboo Barında nehre karşı içmenizi önermiş. Bangkok Nehri öyle iç açıcı bir yere değil o nedenle ben bunu es geçtim. Tekne sizi Saphan Taksin BTS istasyonuna yakın bir rıhtıma götürecek. Burda inip sky train ile geri dönebilirsiniz.

Chao Phraya River Express
Eğer alışveriş yapmaya meraklı iseniz ve hala enerjiniz kalmazsa MBK Center'a yollanabilirsiniz. Ben otele döndüm bundan sonra.

Gece ise taksi ile State Tower (nehir kenarındaki altın kubbeli bina) ve buradaki Sirocco and Sky Bar'a gidip aziz Bangkok'a bir tepeden bakın. İçkiler 400 baht ve yemek acayşp pahalı. Sırf içmeye gidin. Öyle şort ve sandaletle almazlar içeri en azından kot pantolon t-shirt giyin.

and view from State Tower

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder